lördag 29 december 2012

Dygnsrytm, nyårsfirande och höga smällar

Som alltid när jag är ledig från jobbet har jag sakta men säkert ställt om dygnet, i alla fall en liten bit. Jag kom inte i säng förrän klockan var närmare fyra i morse me sedan var jag uppe igen klockan elva. Att jag är vråltrött även efter sju timmars sömn skyller jag på det tråkiga, slaskiga vädret utanför mitt fönster. Det snöade i natt men när jag vaknade igen hade snön blivit till regn och slask.

I detta väder ska jag idag ut med mamma, syrran och Lilla Stjärnan för att handla lite god mat inför vårt stillsamma nyårsfirande med trerätters middag och bubbel, trevligt sällskap och en natt på luftmadrassen Gud glömde. För det blir så att jag får sova över, det finns ingen plats i syrrans bil att skjutsa hem mig och mamma ser inte att köra i mörkret så istället blir jag hemkörd första dagen på det nya året.

Förhoppningsvis kommer mina katter klara av även detta nyåret, de är som tur är inte särskilt skotträdda av sig och jag brukar stänga alla dörrar så att de bara har tillgång till hallen och badrummet, bort från alla fönster och relativt skyddade från höga ljud. Här i området har det smällt varje kväll i ett par veckors tid nu och jag lider verkligen med alla skotträdda djur och deras ägare där ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar