lördag 15 december 2012

Outsägligt lidande

Nej! Nej, nej, nej! Varför? Åh, grymma öde, varför?! Den lilla rösten i mitt huvud är väldigt högljudd i kväll och mest skriker den om den fruktansvärda orättvisa världen plötsligt drabbats av, det otänkbara som inte fick ske men som gjorde det ändå, det slutliga nederlaget! Har någon dött, frågar ni er nu? Förlorade favoritlaget i någon löjlig sportgren? Har en buss full av hundvalpar krockat i ett brinnande inferno?

Nej, kära läsare, detta är långt värre än valpfyllda infernon. Det här är REGN! Äckligt, blöt, varmt, snuskigt regn som sköljer bort min underbara snö! Min vackra vita vintervärld håller så långsamt på att än en gång bli grå och blaskig och äcklig. Jag hade hoppats och trott och önskat att det skulle bli en vit jul och nu kan jag nästan känna hur det hoppet grusas, hur världen kommer bli en mörk och dyster plats igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar