fredag 21 december 2012

Tredelad

Jag älskar att skriva listor och har alltid tagit varje chans att fylla i frågeformulär och enkäter. Men jag gör så klart egna listor också,; inköpslistor och att-göra-listor. I går tog jag fram ett papper och med en penna delade jag det i tre sektioner. Högst upp skrev jag fyra namn; mammas, mitt eget, syrran och brorsans. Under varje namn skrev jag en lista på vad de ska ta med hit på julafton och juldagen.

På nästa del av pappret skrev jag en inköpslista; på en sidan sådant som är kvar att köpa inför julen och på andra sidan sådant som jag själv behöver handla, ni vet det där vanliga; mjölk, bröd, schampoo och så vidare. På den tredje och sista delen av pappret skrev jag en lista på sådant som behöver göras innan jul; dammsuga, rengöra badrummet och trä på nya överdrag på sofforna i vardagsrummet.

Som ni kanske förstår, kära läsare, så kommer det bli lite att göra även denna helg men till övervägande delen tänker jag ta det lugnt och vila upp mig. Efter den innehållsrika vecka jag varit med om är jag rätt så slut och vill helst inte somna redan framför Kalle Anka på julafton... och apropå julafton, julklapparna ska läggas under granen på söndag kväll. Bäst att skriva upp det på listan innan jag glömmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar