torsdag 20 december 2012

Trevliga kvällar

I går kväll bjöd jag mina kollegor på glöggafton och det blev några timmar av mys och mycket prat, det blev inte särskilt sent men jag var nog så mör i morse när jag vaknade och skulle släpa mig iväg till jobbet för att göra min sista arbetsdag innan jag går på julledighet. Jobbade till strax efter klockan ett och sedan var det hem för lite vila innan det var dags att dra på sig skorna och bege mig ut igen.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg var jag idag hembjuden till en av mina ungar på tidig middag och nu är jag absolut proppmätt av all god mat och tänker jäsa resten av kvällen efter ett par trevliga timmar i gott sällskap. Lilltjejen i familjen har pladdrat på sitt eget påhittad språk som varken är svenska eller somaliska, medan stortjejen har pratat på i sitt vanliga sjutusenfyrahundratre ord i minuten tempo.

Det var nog lite konstigt att ha fröken på besök, i alla fall de första fem minuterna, men sedan var det ingen hejd på pratet från någon av dem. Mamma och jag fick knappt en syl i vädret men lite hann vi allt prata innan jag kände att det var dags att bryta upp. Resten av kvällen kommer som sagt att ägnas åt att göra så lite som möjligt för efter dessa två roliga dagar är det dags att varba ner inför julledigheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar