måndag 10 december 2012

Uppskattning

En gång i månaden har vi arbetsplatsträff, eller AT som vi kallar det, men eftersom idag är sista gången vi alla träffas tillsammans innan julledigheten kommer det ikväll inte handla om det pedagogiska arbetet utan om oss och hur jävla bra vi är. För vi är verkligen bra och det tyckte vår chef att vi förtjänade att belönas för genom en liten julavslutning. Förhoppningsvis får vi mat men kanske också en liten julklapp.

På grund av det ekonomiska läget i kommunen kommer inte personalen i alla skolområden i stan få någon julavslutning men vår förvaltningschef tyckte att vi i vårt område kunde få det i alla fall sedan samtliga områdeschefer/förskolechefer/rektorer frågat honom om det. Det enda tråkiga (och smått löjliga) är att det är väldigt mycket hysch-hysch och vi har från vår chef fått order om att inte sprida detta utanför vårt område.

Nu känner jag visserligen ingen som jobbar på ett annat område i stan och även om jag gjort det så läser de inte min blogg så jag tycker nog att ag kan få berätta om det här, att vi inte kommer sitta på ytterligare ett långdraget möte utan faktiskt får göra något (förhoppningsvis) roligt på vårt sista AT för året. Jag har världens bästa jobb men ibland är det roligt att känna sig uppskattad av ledningen och inte bara barn och föräldrar.

Om en timma ungefär kommer jag vandra bort till skolans matsal eftersom vi är rätt många som ska närvara men efter det har jag verkligen ingen aning om vad som kommer hända. Förra året blev vi bjudna på julmiddag på ett hotell i grannstaden. Året innan det bjöds det på skinsmörgåsar och glögg medan vi blev underhållna av en Elvis-imitatör och som avslutning fick vi en jättefin godisskål med tillhörande godispåse.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar