lördag 30 maj 2009

Det är inte slöseri med pengar

Nej, det är verkligen inget slöseri med pengar även om det möjligen blev en aning mycket pengar jag lyckades göra mig av med idag. Men jag förtjänar det, precis som syrran sa. Det är så väldigt sällan jag lägger pengar på kläder, även om det blivit en del det senaste året i och med att jag nu har en fast inkomst som dessutom är betydligt högre än något jag haft tidigare. Livet är gott helt enkelt, och då ska man unna sig.

Så det har jag gjort idag, i tre olika butiker. Först var jag i Vänersborg i en nyöppnad butik som heter Zalza. Det är verkligen en butik jag rekommenderar, ett stor utbud och ett supertrevligt bemötande från ägarinnan. Jag köpte tre par byxor, ett par svarta linnebyxor i knälängd med dragsko, samt två par *mjukisbyxor" i haremsmodell som även de var i knälängd, ett par svarta och ett par beige, som jag förälskade mig i direkt.

Från Zalza drog vi vidare till Byrackan för att köpa halsband till katterna, med fina små metallplattor med deras namn ingraverade - och sedan åkte vi ner till Sanden där det var MC festival och de hade en bagagelucke-loppis på parkeringsplatsen. Vi kollade inte runt så mycket utan var mest där för att hälsa på mormor och morfar som hade satt upp ett bord där de sålde halsband och pashminasjalar från Frankrike.

Tydligen kunde de inte stå emot frestelsen på deras senaste resa och köpte in lite grejer, jag antar att de inte riktigt kunnat glömma sina dagar som knallar på marknader. Tyvärr så passade deras utbud inte riktigt med resten av det billiga loppis-skräpet idag, men icke att frukta, mormor har en plan. Till sommaren ska de ställa sig på marknaden i Hova under Riddar-veckan, en jättemysig medeltidsfestival med massa turister.

Efter besöket i Vänersborg åkte syrran och jag vidare till Överby köpcentrum och gick in på Tippy. Förr har jag alltid tyckt att Tippy varit en butik för mini-människor, har aldrig varit där inne och hittat kläder i större storlek än M, sällen har det funnits kläder i andra storlekar än S och XS. Men nu har de ett mycket bredare sortiment av storlekar och ett helt underbart utbud av snygga kläder i läckra färger och snygg design.

Jag köpte ännu ett par "mjukisbrallor" som gick ner till knät, svarta och i lite tightare modell än haremsbyxorna jag köpte på Zalza. Dessutom hittade jag en jättesnygg vit top på Tippy - och på GinaTricot köpte jag två par linnen - ett blått och ett gult - en jättesnygg top med fjärilsärmar, samt en ärmlös tunika/top som jag måste ha ett linne under om jag inte vill visa brösten för folk. Det vore ju en smula genant trots allt.

Så ni förstår, idag har handlat om att unna mig själv till vackra saker. Det är ju faktiskt inte ett slöseri med pengar om man mår bra av det - även om jag nu fick nalla lite på sparkontot. Men nu är ju garderoben färdig inför sommaren, förutom möjligen ett par ballerinaskor i någon skön modell. Avslutningsvis vill jag be om ursäkt för detta inlägg till alla de som avskyr att läsa kläd-bloggar, men jag blir så glad av att spendera...

1 kommentar:

  1. Så härligt att få unna sig lite ibland! Kul att du hittade så mycket som du gillade.

    SvaraRadera