söndag 3 maj 2009

Söndagsresenärer

Jag är nu hemkommen från Göteborg dit jag åkte igår och på tåget hem inser jag en sak - söndagsresenärerna är knäppa paragrafryttare. I vanliga fall när man kliver på tåget så tar man första bästa plats, sätter sig ner och njuter av resan. Åker man däremot på en söndag får man stå ut med att folk är helt tokiga i att sitta på just den platsen som det står på deras biljett och de tvekar inte att jaga bort eventuella lagbrytare.

Jag har själv inte råkat ut för detta, men jag har bevittnat det både idag och när jag åkte hem från Göteborg sist gång jag var där. Men jag undrar om det är en grej som bara händer på söndagar, eller om den alltid sker när man tar tåget från Göteborg. Jag brukar ju aldrig åka tåget därifrån annat än på söndagseftermiddagen så jag vet inte. Kanske är det här en av de där grejerna som måste undersökas och katalogiseras.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar