söndag 3 maj 2009

Filmrecensenten

Eftersom det här inte är en filmblogg så ska jag inte ägna mig åt någon lång krönika om filmen jag såg igår kväll på Filmstaden i Göteborg. Det finns säkert massor jag skulle kunna skrivit något om, allt från filmens längd till dess uppbyggnad, kameravinklar, val av miljöer, dialogen, skådespelare, karaktärernas djup... ja, allt och lite till. Men eftersom jag inte är en recensent tänker jag nöja mig med ett kort omdöme...

Jag var då alltså och såg den nya X-Men filmen om Wolverine, min absoluta favorit från trilogin och därför var filmen självklart ett måste när den hade premiär. De nästan två timmarna flög förbi och jag hann aldrig riktigt få tråkigt för det hände hela tiden något - men utan att bli för mycket. För den som gillar X-Men, särskilt om ni gillade de första tre filmerna, kan jag rekommendera er att se även denna film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar