onsdag 6 maj 2009

Skoj, men märklig dag

Idag har jag varit på fikaträff med några andra sjuklingar, om de ursäktar uttrycket. Vi hade det riktigt trevligt och det blev några timmar fikande och pratande på det supermysig caféet som jag älskar nere vid kanalen här i stan. Solen kom fram på eftermiddagen efter en sista hagelskur, och himlen blev alldeles klarblå och härlig utan minsta lilla moln. Vilket märkligt väder vi ska ha ändå, både idag och igår.

Apropå märkliga saker, idag när jag var på väg till fiket, blev jag "påhoppad" av en 3-försäljare som ville att jag skulle skaffa nytt abonnemang. Han gav sig inte ens när jag sa att jag hade bråttom, utan ville istället promenera med mig för att förklara erbjudandet. Till sist blev jag i alla fall av med honom, men inte utan att ge honom mitt namn och mitt mobilnummer och dessutom fick jag hans visitkort.

Men tycker ni nu, detta var väl inget märkligt och nej, det håller jag med om. Det som däremot var märkligt var de fyra missade samtal jag fått på min mobil under eftermiddagen, samt ett röstmeddelande. Ja, röstmeddelandet var det märkligaste av allt för allt man hör är ett brusande ljud och något som låter som gurglande innan en mansröst säger något ohörbart som låter som "Sglurg!" innan samtalet bryts.

Dessutom fortsätter märkligheterna... eller besvikelserna kanske. Imorse tog jag ett av mina roliga små vakenhetspiller och sedan ett till vid lunchtid eftersom jag visste att det kunde bli en lång dag. Jag är förbaskat trött just nu men kan inte sova. Kan inte ens gäspa, utan har bara den märkliga känslan av att jag är så utmattad att jag skulle kunna somna på fläcken och sova som en död fram tills imorgon bitti. Trist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar