måndag 12 november 2012

För bra för att vara sant

Tidigt i morse gick ett SMS ut till mina kollegor att jag blivit förkyld med feber och kommer vara hemma några dagar. Har knappt sovit något på hela natten eftersom jag haft sådan fruktansvärd febervärk i alla delar av kroppen som kan tänkas göra ont och några till. Jag fick ett svarsmeddelande från en av kollegorna där hon sa; "vad tråkigt för dig, men du har ju klarat dig bra länge nu".

För jag har ju haft en väldigt bra höst, knappt varit dålig alls och när jag har varit lite halvkrasslig har jag ändå känt att jag kan jobba. Men nu gick det visst inte längre och det är riktigt tråkigt för jag hade nästan börjat hoppas på en förkylningsfri termin. Kanske blev jag lite för styv i korken och min kropp bestämde sig för att lära mig en läxa. Eller så var det bara min tur nu.

Ett flertal av mina kollegor har varit sjuka under hösten och jag tror de flesta av barnen har varit hemma vid något tillfälle. Och är de inte hemma så har de istället kommit med snoriga näsor. Hitills idag verkar jag dock ha undvikit den snoriga näsan även om jag har börjat hosta nu på förmiddagen och febervärken har satt sig på nacken och lederna istället för hela kroppen.

Jag hoppas i alla fall på ett snabbt tillfrisknande och att den här förkylningen inte blir värre. Annars har jag ju en förmåga att åka på halsfluss stup i kvarten även om det är nästan ett år sedan jag hade det nu (eller det kanske till och med är längre än så). Dagen kommer att ägnas åt att kurera mig och jag ska börja med att äta en varm, god soppa så snart jag har ork att stå en stund vid spisen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar