lördag 10 november 2012

I städartagen

Just nu tar jag en liten paus i storstädandet. Det var nämligen ett tag sedan jag verkligen tog tag i städningen och saker och ting läggs på hög i det oändliga. Hittills idag har jag hunnit med ungefär hälften av sakerna jag hade skrivit upp på min lista (listor är nödvändiga för att komma ihåg allt) men nu är det tunga grejer som dammsugning och golvskurning kvar att få gjort.

För en stund sedan slängde jag påslakan och andra sängkläder i tvättkorgen, tänkte att det kanske var på tiden att dammsuga under bäddmadrasserna och drog av dem också. Tur var väl det för det ser för jävligt ut därunder eftersom jag inte dammsugit sängen på ett antal månader och både jag och katterna drar med oss sand och grus och smuts upp i sängen. Riktigt jävla snuskigt.

Alldeles strax ska jag börja skura badrummet och sedan köket innan det är golvens tur och till sist har jag sparat nya, fräscha sängkläder så att jag får krypa ner i en härligt renbäddad säng i kväll. Den känslan kommer vara min belöning för ett väl uträttat arbete. Ja, det och kanske lite morotsstavar och dipp att mumsa på i kväll. Just nu fortsätter dock arbetet, belöningarna får vänta till senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar