måndag 5 november 2012

Skönt ligg

Jag ligger med någon varje natt, någon som gör det varmt och ibland lite svettigt i sängen, någon som inte bryr sig om mina iskalla fötter utan värmer upp dem istället, något som jag kan dra runt mig när jag blir kall om ryggen eller kylan gör att jag får gåshud på armarna. De senaste veckorna har jag haft sällskap i sängen nästan varje natt, varmt och skönt och underbart och bara för mig.

Det är världens bästa känsla att få krypa ner i sängen och vara varm redan efter några minuter. Det är en superhetta som snabbt letar sig in i min kalla kropp ända in i märgen och gör mig varm och sömnig. Jag somnar alltid så gott efter att ha blivit uppvärmd och ikväll kommer vara likadant. Världens bästa ligg är en vetekudde och jag älskar att gosa ner mig sängen med min varma, sköna kamrat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar