fredag 28 oktober 2011

Smärtsam upplevelse

Idag känner jag mig extra ömklig då det gör ont i varenda muskel och ögonen känns som grus. Jag somnade inte förrän strax före klockan åtta i morse och vaknade igen när klockan började närma sig elva. Anledningen till varför jag inte sov i natt var varken sömnlöshet eller att jag var uppe sent, istället har jag lidit helvetiska smärtor och när jag inte stått lutad över toaletten har jag halvsuttit upp i sängen och försökt att inte gnälla för högt, jag låter lite som ett skadeskujutet djur när den här hemska magkatarren bestämmer sig för att attackera.

Förutom smärtan i magen som känns som hundratals djupa knivstick som vinklas in under revbenen så brukar jag också få fruktansvärt ont i ryggen och axlarna och så här dagen efter en rastlös natt med hulkande över toaletten och tårar av frustration och smärta i ögonen så har jag muskelkramp från nacken och hela vägen ner till baksidan av låren. Det enda som inte gör ont på mig idag är faktiskt bihålorna som var lite täta i början av veckan. Halsen känns däremot råriven, huvudet är fullt av bomull på grund av sömnbristen och jag har ont i armarna.

Av denna enkla men ack så smärtsamma anledning är jag hemma igen idag. Förkylningen som tvingade hem mig i måndags och febern som höll i sig hela tisdagen och onsdagen var tydligen inte tillräckligt, en dag var jag tillbaka på jobbet och nu alltså hemma igen. Jag börjar känna mig som en värdelös smitare, alltid sjuk eller med något annat spm felas mig. Om jag ska vara helt ärlig så skäms jag faktiskt varje gång jag måste ringa till jobbet och meddela att jag kommer vara hemma en dag eller två och den känslan får mig knappast att må bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar