söndag 25 mars 2012

Hårlös eller ej

Idag har jag tagit bort vinterpälsen nu när våren är här och man förhoppningsvis snart kan gå med bara ben. Jag brukar inte bry mig om rakhyvlar och sådant skräp under vinterhalvåret eftersom det ändå bara är jag som ser eländet och jag kan låtsas att lurvet på benen håller mig varm. Men så snart det är dags att visa upp sig vill jag helst vara så ohårig som möjligt.

Jag vet att det finns de som aldrig raka sig någonstans utan låter håret växa lite som det vill, en del för att de lider av min vinterlathet året runt och andra för att... ja, jag antar att det är någon slags markering de gör. Varför ska kvinnor raka sig och allt det där. För egen del tycker jag det ser trevligare ut men det får väl vara upp till var och en om de ska vara lurviga eller inte.

1 kommentar:

  1. Jag trimmar mitt året om:).
    Jag har också testat flera olika men tycker inte de hjälper heller och den jag har nu får jag så ont i magen av. Men man får kämpa emot.

    Ha det gott i våren!

    SvaraRadera