tisdag 20 mars 2012

Soppa för de sjuka

Idag släpade jag mig iväg till vårrdcentralen och fick mina farhågor bekräftade; jag har influensa. I går kväll hade jag så hög feber att jag trodde att jag skulle kokka sönder och jag har svettats och frysit om vartannat hela natten. Rösten som var borta i fredags och lördags försvann igen i går eftermiddag trots (eller kanske på grund av) att jag inte använt den särskilt mycket.

Eftersom det inte finns så mycket att göra åt influensa blev jag hemskickad igen och tillsagd att ta Alvedon för att lindra febern och få i mig mycket vätska, som om det inte var smärtsamt uppenbart. Dagens vätska ska bestå av kycklingsoppa eftersom det går ett gammalt rykte om att just soppa ska vara bra. En väninna i Australien brukar skicka mig virtuell soppa.

Jag kan ju inte påstå att jag är särskilt pigg på att ställa mig och laga mat just nu men det är ett nödvändigt ont efetrsom jag vill få i mig lite mat. Att hamna på sjukhus igen för att jag har vätskebrist och inte har ätit ordentligt på en vecka, det vill jag helst slippa. Istället tänker jag stanna hemma i några dagar och kurera mig och förhoppningsvis bli frisk.

2 kommentarer:

  1. Hello sjukstugan: Skickar lite skön musik
    den första fick jag njuta av live förra onsdagen(grät såklart en skvätt)
    nummer två är bara helt ljuvlig!!
    http://www.youtube.com/watch?v=BSi6S6plDVs
    http://www.youtube.com/watch?v=BSi6S6plDVs
    Krya på dig kramar!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du kryar på dig snart!

    SvaraRadera