fredag 2 mars 2012

Sjukligt ointressant inlägg

Jag har nu varit hemma från jobbet i två dagar eftersom jag åkt på en rejäl förkylning. Egentligen började det redan i måndags med att jag fick feber efter ett par feberfria veckor och sedan har det eskalerat. I onsdags arbetade jag mellan tio och halv fem och febern kom och gick under dagen tillsammans med ett rätt så krasst allmäntillstånd och fram mot kvällen var jag helt däckad.

Torsdag morgon kom och det var bara att inse att det inte skulle bli något arbete, febern var skyhög och det gjorde ont både här och där (men konstigt nog inte i huvudet). Under dagen blev jag bara sämre och sämre, halsen började göra ont, öronen kändes som att de var fulla av bomull och näsan rann konstant. Under kvällen började jag även hosta och hostan satt i och blev värre under natten.

När jag vaknade i morse hade jag ont i bröstkorgen och halsen på grund av allt hostande och under dagen har jag även börjat få muskelvärk i ryggen eftersom hostan inte vill ge med sig. Just nu har jag ingen feber men har haft det under större delen av dagen. Jag har försökt sova eller vila så mycket som möjligt så dagen har ändå gått rätt så snabbt och jag hoppas febern är borta tills imorgon.

Det jag funderar mest på är om det är en vanlig förkylning eller influensa som jag har åkt på. Jag har ju alla influensasymptomen men jag brukar bli rätt utslagen även av en vanlig förkylning så jag har svårt att känna skillnaden och att gå till vårdcentralen känns onödigt. Om det är influensa kan de ju ändå inte göra något åt saken så jag fortsätter sjävmedicinera med Alvedon och hostdämpande och hoppas bli frisk snart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar