fredag 9 mars 2012

Silverkanten

När något ska hända så ska det fanimej hända allt på en gång och i slutet av den här månaden blir precis en sådan tid. Jag har vetat i ett par månader nu att den 30 mars ska jag ta ledigt från jobbet för att hjälpa mamma flytta. För en vecka sedan fick jag ett brev om att den 28 mars har jar en tandläkartid för att laga en trasig tand och häromdagen kom brevet om ny MRI den 29 mars.

Så inte bara måste jag ta en hel dag ledig, jag måste även ta ut komptid två förmiddagar och jag vill inte behöva göra något av det. En sak som är bra med att allt sker samma vecka är att min tandläkarskräck långt överstiger min klaustrofobi så att åka in i det där röret kommer jag väl knappt bry mig om den här gången... ja, där har vi silverkanten på orosmolnen ta mig tusan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar