tisdag 11 juni 2013

Dagens jubilanter

Min pappa ca 1955
 Idag skulle min pappa ha fyllt 80 år om han fortfarande hade varit i livet. Han gick bort för 18 år sedan men varje år så tänker jag lite extra mycket på honom just den här dagen. Anledningen till varför jag skriver det här inlägget efter klockan elva på kvällen är för att jag idag, för första gången på 18 år, faktiskt inte kommit ihåg att det är min pappas födelsedag och dessutom att han skulle fyllt jämnt.

Jag tänkte på det förra veckan när jag kollade kalendern på jobbet, jag tänkte på det i helgen när min syster nämnde att hon och mamma skulle åka till pappas grav, jag tänkte på det igår när jag kom på att ett av barnen på förskolan fyller år idag. Av någon anledning hade jag helt glömt bort detta då jag vaknade imorse, när jag gick till jobbet och till och med när jag sa grattis till den nyblivna femåringen på jobbet.

Alldeles nyss satt jag här vid datorn och slötittade på en film innan det är dags att sova och eftersom jag började känna mig lite trött så kollade jag vad klockan var, varpå jag även fick syn på dagens datum och insåg vilken dag det faktiskt är. Det är väl märkligt hur man kan gå och tänka på något i flera dagar men när just den dagen dyker upp så är man helt tom i skallen. Jag kom i alla fall ihåg att gratta en glad femåring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar