söndag 23 juni 2013

Gräset är tillräckligt grönt för mig

Ibland, bara för att roa mig, så brukar jag trycka på den där texten högst upp på sidan där det står Nästa Blogg. Ibland tas man på märkliga vägar till bloggar skrivna på spanska eller ryska, andra gånger hittar man bloggar där författaren lämnat ett meddelande med ny bloggadress, och vissa andra bloggar har bara lämnats vind för våg av sin skapare. Det är lite vemodigt att hitta sådana bloggar.

Varje gång jag tänker att jag ska göra om bloggen, eller lägga ner den, eller flytta till något annat ställe, minns jag alla de där bloggarna som ingen längre vryr sig om. Eftersom jag inte vill förlora allt jag skrivit här så vill jag ju inte ta bort bloggen helt och hållet för att börja på ny kula och att bara sluta skriva skulle nog aldrig falla mig in. I alla fall hoppas jag inte det för skrivandet är min välbehövliga terapi.

Jag förstår faktiskt inte varför folk lämnar för att starta nya bloggar. Är det något fel på blogspot som jag inte har upptäckt ännu? Är gräset grönare på andra sidan? Handlar det om snyggare layout, mer funktioner eller snyggare fonter på andra sidor? Om så är jag faktiskt lite förvirrad. AJg trodde bloggande handlade om att skriva, inte om vem som har den snyggaste bloggen med all de senaste finesserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar