torsdag 27 juni 2013

Tidigare liv

Den senaste dagarna har jag tänkt mer och mer på en programserie som gick på Kanal 5 för många år sedan. Den hette Tidigare Liv och handlade om personer som blev hypnotiserade för att minnas liv de hade levt tidigare. Idag hittade jag en video på Youtube med avslappningsövningar, en slags hem-hypnos som jag bestämde mig för att pröva och något hände faktiskt.

Nu vet jag inte om vad jag upplevde var riktigt eller en produkt av min överaktiva fantasi, men efter att jag börjat slappna av och det var dags att träda in i detta tidigare liv, var det första jag såg ett par smutsiga barfota fötter. Det fanns träd och gröna fält omkring mig och i närheten flöt en bred flod. Det fanns ett vitt trähus i närheten och utanför stod en röd lastbil täckt av damm.

Året var antingen 1907 eller 1917 och jag var en ung flicka som hette Alice. Jag hade en pappa men kunde inte se eller minnas att jag hade någon mamma eller några syskon. Platsen där vi bodde hette Greenwood och låg i delstaten Kentucky i USA. Det fanns en stad i närheten med en bred huvudgata och många träbyggnader och ett fåtal bilar som körde på gatan.

Jag hade ögonen stängde under tiden som jag gjorde detta, ljuset var släckt och jag hade stängt av min datorskärm så att jag bara kunde lyssna på hypnotisörens röst. Trots det såg jag ett bländande vitt ljus som blev starkare och svagare om vartannat. Jag kände mig också väldigt nervös och orolig utan att riktigt veta varför och bestämde mig därför för att avbryta det hela innan jag kom längre.

Som sagt vet jag inte om något av detta är sant men jag googlade på staden där jag skulle ha bott och fann att Greenwood är en forort till staden Louisville i Kentucky och där flyter mycket riktigt en bred flod. Men det är allt jag faktiskt kunnat bekräfta av det jag upplevde. Någon dag snart ska jag försöka igen bara för att se om jag ser samma saker och om jag kan komma längre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar