tisdag 23 juni 2009

Aj, aj, aj

Jag har bränt mig i solen idag, mina armar är nu en mörkt röd nyans och det stramar i huden när jag böjer armarna. Jag får skylla mig själv som glömde smörja in mig imorse och som dessutom satt med bara en sida vänd mot solen medan vi åt mellanmål ute på gården nu på eftermiddagen. Vänsterarmen är därför en aning rödare än högerarmen och jag har dessutom fått en tjusig bonnebränna eftersom jag hade kortärmat.

Imorgon får det bli ett linne och massor av solkräm så att jag inte blir ännu mer bränd. Får väl försöka få lite färg på axlarna också för just nu ser det rätt skumt ut med bleka axlar och knallröda överarmar. Kanske tar jag och lägger mig på balkongen i en timma eller två imorgon eftermiddag också. Det är ju bäst att passa på nu när det är fint väder och semesterresan till Spanien om ett par veckor närmar sig ju med stormsteg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar