onsdag 24 juni 2009

Sand här och sand där

Idag har vi skurat alla mattor på vår avdelning. En av kollegorna kom på att vi kunde hänga upp mattorna över gungställningen och stå på en stege och skrubba mattorna med en rotborste. En del av förmiddagen ägnades därför uppflugen på en stege, febrilt skurande en lång rad mattor och slutresultatet blev att mattorna blev rena från smågrus och sand, men vi som tvättade dem fick en massa sand fastklibbad på huden.

Jag vet att jag borde gå och ta en dusch, en lång skön dusch med svalt vatten - ska nog inte testa för varmt vaten med tanke på min solbränna - men just nu så känner jag mig alldeles för slö för att orka med något så ansträngande som att ta av mig kläderna och ställa mig under duschkranen. Badkarskanten ser ut att vara flera meter hög och rent omöjlig att ta sig över, och stolen här vid datorn känns väldigt mjuk och bekväm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar