tisdag 2 juni 2009

Paniken sprider sig

Nu har det hänt igen. Än en gång har jag kommit hem till den obehagliga överraskningen att hitta en död fågel på min balkong. Denna gång är det bokstavligt talat dubbelt så stor som den ynkliga lilla stackare det handlade om sist gång. Tänk om det händer igen. Då lär det väl handla om en skata allra minst. Inte för att den som ligger där ute inte är stor nog, jag önskar mig definitivt inget hat trick vad gäller döda fåglar.

Just nu försöker jag samla tillräckligt med mod för att kämpa mig förbi känslan av panik och gå och ta itu med det hela, men idén att fråga en av mina grannar om hjälp är otroligt lockande. Fast jag vill ju egentligen inte göra det, för då lär jag väl bli känd som 'hon med den döda fågeln' i hela huset. Så det är bara att repa mod, hämta ett gäng plastpåsar och låtsas som att det inte alls är en död råtta med vingar som ligger där!

1 kommentar:

  1. Vad duktig du var som tog tag i fågeln.
    Jag hade nog bett en granne om hjälp:)

    Zanna

    SvaraRadera