tisdag 16 juni 2009

Snabbt och lätt

Det ringde en föräsljare fråm Bredbandsbolaget nu ikväll och erbjöd mobilt bredband, vilket jag inte behöver då jag ännu inte har en laptop. Jag nämnde detta och då berättar han om ett erbjudande de har nu där man får en laptop med på köpet om man skaffar mobilt bredband genom dem. Eftersom jag redan har det fasta nätet hos dem, samt telefoni - och mobilabonnemang hos Telenor - så bestämde jag mig för att slå till.


Den här lilla sötnosen blev det, en Acer Aspire One. Kompakt och lättanvänd, jag har tittat på den tidigare och bara hört gott om den så jag hoppas den ska leva upp till förväntningarna. Den är liten och jag har väl aldrig varit så förtjust i de små skärmarna eller tangentborden på så här små laptops, men tydligen ska tangentbordet ändå vara lättanvänt och skärmen riktigt bra - och jag behöver ju inte direkt en jätteskärm heller.

Det känns bra att äntligen ha slagit till, det var ett sådant där erbjudande som inte gick att säga nej till. Eller ja, nej kunde jag väl alltid ha sagt men vad tusan liksom. Så nu behöver jag bara vänta ett par veckor, lagom till semestern, innan jag får den levererad. Just nu ska jag se en film hade jag tänkt och försöka lugna min oroliga mage. Kräktes förut men har inte ätit något idag så... det var inte så mycket som faktiskt kom upp.

Det var väl egentligen tur det, jag hatar att kräkas och slipper det helst till varje pris. Fast jag vete tusan vad som är värst, att kräkas på tom mage eller när det faktiskt finns något att få upp. Jag försöker att inte fundera för mycket på detta, magen är fortfarande inte helt stabil och jag känner mig lite kallsvettig bara jag tänker på det. Så nu får det bli glada tankar hela kvällen - och ett glas avslagen coca-cola till middag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar