måndag 22 juni 2009

Resumé av helgen

Oj, oj, oj, nu var det några dagar sedan jag skrev något här i bloggen, men jag har varit upptagen hela helgen och inte haft tid att sitta vid datorn och vara lat. I torsdags kväll - eller natt skulle jag kanske säga eftersom det var närmare midnatt - dök äntligen Tez upp utanför min dörr. Hon skrämde visserligen vettet ur mig genom att banka på dörren och hålla fingret för tittögat, men sedan gick det ju bra när hon var insläppt.

På fredag tog vi det mestadels lugnt, åt en sen frukost och hade det bara gött innan det var dags att åka till mamma för att fira midsommar med familjen. Det bjöds på grillat kött, färskpotatis, sill (usch!) och gräddfil och gräslök, jättegott vitlöksbröd, och till efterrätt blev det jordgubbar och grädde. Det spöregnade medan köttet grillades så grillmästaren (brorsan) fick stå under markisen, men sedan klarnade det upp.

Det var en jättegod middag och riktigt trevligt, vi var sju stycken (mamma, Tez och jag, brorsan och hans kompis Eve, syrran och hennes fästman) och efteråt så satt vi alla utom mamma och syrran vid mammas köksbord och spelade TP i flera timmar. Tez och jag var väl tillbaka hemma hos mig runt elva-tiden på kvällen tror jag och sedan blev det inte så mycket mera gjort, inte ens plockade blommor att sova på gjorde vi.

Lördagen var en riktig slappar-dag. Vi tog en promenad bort till Willy's för att handla lite gott och sedan såg vi en film innan vi började med middagen. Eller, jag började med middagen även om Tez försökte hjälpa till. Men se, det fick hon inte för det går fortare om jag gör det själv. Det blev i alla fall tonfisksås och pasta, som vanligt lika supergott som bara jag kan göra den så klart - ja, ibland så får man skryta lite grann.

Efter middagen blev det en film till, och sedan spelade vi Brainstorm men fick ont i huvudet båda två efetrsom det är ett sådant dumt spel där man måste ha specialglasögon för att ens kunna se svaren på korten. Vi åt chips och lösgodis och drack Cranberry Fusion drinkar som slank ner så snabbt och lätt. På det stora ela trots att det var typiskt midsommarväder, så var det en jättelyckad helg och jättekul att Tez kom på besök.

Igår, söndag, var det rätt fint väder efter att ha varit rätt trist och kallt och mulet hela helgen, så vi tog en promenad på förmiddagen och efter det var jag helt slut. Mina energireserver har ändå legat på en rätt bra nivå denna helgen, men den där promenaden sög verkligen musten ur mig. Så när Tez åkte hem vid halv-ett-tiden så kände jag mig rätt så mör. Inte tillräckligt för att sova men det blev inte mycket gjort heller.

Idag har jag i alla fall varit på jobbet och därmed påbörjat min näst sista arbetsvecka innan semestern. Jag kan knappt fatta att det bara är knappa två veckor kvar innan jag är ledig, och lite mindre än tre veckor innan det är dags att åka iväg till Spanien. Det ska bli så härligt, jag kan knappt vänta. Än så har jag ingen resfeber utan känner mig istället vansinnigt otålig. Jag vill bara komma iväg, sola, bada och dricka paraplydrinkar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar