torsdag 11 juni 2009

Denna förbannade trötthet!

Jag är helt slut, hela kroppen känns tung och slapp och allt jag vill är att släpa mig i säng för att sova ett par timmar. Det enda positiva är att jag inte tror att tröttheten beror på nin MS-fatigue, utan snarare beror på att det varit en lång och krävande dag. Indirekt beror det så klart på min MS, jag har varit vaken i tio timmar nu och varit på jobbet i nästan åtta timmar, vilket är en alldeles för lång dag för mig att orka.

Jag vill verkligen bara sova men jag vet inte om jag kan det, det beror nämligen lite på när jag måste börja jobba imorgon. Kan jag börjar vid halv elva som det står på schemat så kan jag sova nu och ändå sova en sju, åtta timmar i natt. Måste jag däremot börja jobba redan vid åtta imorgon bitti så kan jag inte sova nu, vara vaken ett par timmar och sedan sova igen - det blir för mycket sömn och för lite tid till mig själv.

1 kommentar:

  1. Skönt att höra att det inte beror på ms-tröttheten även om ms finns där.
    Är allt bra med dig annars?
    Sov gott nu...sov mycket.
    kram

    SvaraRadera