söndag 7 juni 2009

Stulen lista

Jag blir alltid lika glad när jag hittar en ny lista att fylla i, så självklart snodde jag nedanstående lista av Blondinpappa så fort jag hittade den.

Vad blir ditt namn baklänges?
Enna


Hur lång tid är det längsta du legat på sjukhus?
Aldrig i vuxen ålder, ett par veckor som nyfödd

Platt eller lockigt hår?
Det lockar sig när det är kort, spikrakt när det är långt

Är du kär i någon?
Nja, ja, kanske...

Vad gör du när det regnar?
Gömmer mig inomhus

Har du en dröm som gått i uppfyllelse?
Inte som jag kan komma på

Vad har du som startsida på Internet?
Clean Black Slate


Vem ringde du senast?
Mamma

Tycker du att sengångare är söta?
På avstånd kanske

Har du haft vattkoppor?
Ja, när jag var sisådär fem, sex år

Vilken mobilsignal?
En som fanns på mobilen


Första sporten du gick på?
Ingen aning


Vad längtar du mest till just nu?
Semester och Spanien-resa

Hur gammal har du tänkt bli?
Så gammal att jag fortfarande kan klara mig själv

Kan du gå ner i spagat?
Varför skulle jag vilja det? Det gör ju ont!


Vad är du mest rädd för i hela världen?
Yxmördare i garderoben

Läser du på baksidan av mjölkpaketen?
Alltid

Röd, grön, blå eller gul mjölk?
Jag kan inte dricka mjölk

Vad har du för färg på ditt påslakan?
Gula

Sommar eller snö?
Sommar

Tänt eller släckt när du ska sova?
Släckt, men dagljus går bra

Godaste drickan till frukost?
Apelsin- och ananasjuice


Vem kramade du senast?
Ett av barnen på jobbet


Duscha eller bada?
Duscha!


Kan du ditt mobilnr utantill?
Ja, oftast

Vad var det senaste som fick dej att skratta?
Min syster på telefonen igår kväll

Hur många nycklar finns det på din nyckelknippa?
Runt 7-8 stcken kanske

Vilken svordom använder du mest?
Fan

Äger du en Ipod?
Nej

Vilken tid är din väckarklocka inställd på?
Det varierar men oftast 7.00


Hur många resväskor äger du?
Ingen, vilket lär bli ett problem till sommaren

Använder du flip flops även när det är kallt ute?
Nej, inte ens när det är varmt

Var köper du dina matvaror ifrån?
Willy's, ibland Ica Maxi

Skulle du hellre ta bilden än att vara med på bilden?
Ta den, definitivt


Vilken var den senaste filmen du såg?
Twilight på DVD (halva, sedan stod jag inte ut), X-Men Origins på bio

Har någon av dina vänner barn?
Ja, flera stycken

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?
En semesterresa till hela familjen

Har någon någonsin kallat dig lat?
Ja

Tar du medicin för att hjälpa dig somna snabbare?
Nej

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?
Jag har all min musik på datorn, så ingen

Föredrar du vanlig mjölk eller chokladmjölk?
Chokladmjölk... men jag kan inte dricka den tyvärr

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan?
Nej

När var senast någon stötte på dig?
Några dagar sedan

Vad åt du till middag?
Baconlindad kycklingfilé med Gouda ost

Använder du huvtröjor?
Ibland


Kan du vissla?
Nej


Har du någonsin deltagit i en demonstration?
Nej

Vem var den senaste som ringde dig?
Min syster

Vilken är din favoritattraktion på ett nöjesfält?
Berg- och dalbanan

Tror du folk pratar bakom ryggen på dig?
Ja, och jag vill veta vad de säger!

Vilket riktnummersområde befinner du dig i?
0520

Tittade du på tecknat när du var liten?
Ja

Hur stort är ditt närmsta köpcentrum?
Relativt stort

Hur många syskon har du?
Två

Är du blyg inför det motsatta könet?
Jag har slutat vara blyg

Vilken film kan du alla replikerna till?
Det våras för Robin Hood - Robin Hood: Men in Tights

Äger du några band-t-shirts?
Nej.

När flög du senast?
1993

Hur många stolar står runt ditt köksbord?
Fyra, men det är ett runt bord så det får plats fem, sex om man bara kämpar

Läser du för skojs skull?
Ja, men inte så mycket som jag vill

Pratar du några andra språk?
Engelska

Diskar du din egen disk?
Jag har diskmaskin

Har du gråtit offentligt?
Jag tror det

Har du en stationär dator eller en laptop?
Stationär, men jag vill ha en laptop

Försöker du alltid lära dig nya saker?
Ja, men det är inte alltid det fastnar

Vill du ha några tatueringar eller piercingar?
Gärna en tatuering

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?
Om han vill det

Kan du kasta macka?
Inte vidare bra

Vem har du med på bio?
Kompisen eller brorsan

Vad har du för väder?
Grått och trist

Vilket var ditt favoritämne i gymnasiet?
Jag gick Hotell- och Restaurang, så... Kökslära

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?
Humor

När sov du senast på golvet?
Några månader sedan, nickade till när jag somnade ett av barnen på jobbet

Vilken är din favoritdrink?
Rosa Pantern


Gillar du din boendesituation?
Älskar

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?
Helst sju, oftast sex, fyra funkar i ett par dagar

Äter du frukost dagligen?
De dagar jag börjar jobba innan frukost serveras på jobbet

Är dina dagar fullbokade och stressiga?
Nej, det är sällan

Vilken är din favoritfrukt?
Kiwi

Hur gammal blir du din nästa födelsedag?
28

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?
Nja, lite språkpolis kan jag vara ibland

Tror du på liv på andra planeter?
Ja, det verkar ju bara logiskt med tanke på hur stort universum är

Vem var den sista personen som gjorde dig arg?
Jag minns inte

Tror du att Gud är en man eller kvinna?
Jag tror inte på Gud alls

Vad var det senaste du åt?
Gårdagens middag [se ovan]

Kommer du bäst överens med personer av samma kön eller det motsatta?
Beror väl lite på personen, men jag umgås mest med personer av samma kön

Hur valde dina föräldrar ditt namn?
De funderade på att döpa mig till Anders men jag var en flicka, och mormor har Anne i sitt mellannamn

Gillar du senap?
Nej

Skulle du någonsin hoppa fallskärm?
Antagligen inte

Har du någonsin köpt något från ebay?
Nej

Skulle du säga att du är trendig?
Tja, emellanåt kanske

Om någon som du inte var intresserad av bjöd dig på en dejt, hur skulle du reagera?
Artigt tacka nej

Vilken är din favoritkaraktär i Star Wars?
Han Solo

Stör det dig om någon säger att de ska ringa, men inte gör det?
Ja, jag blir superirriterad

Vilka böcker, om några, har fått dig att gråta?
Säkerligen flera men senast var det Deathly Hollows eftersom halva rollistan dog

Tycker du att du är attraktiv?
Ibland kanske

Får du dåligt samvete efter att du ätit kött?
Nej, men ibland kan jag bli illamående för att jag har så mycket kött i magen

Om du hade varit född av motsatt kön, vad hade du hetat?
Antagligen Anders [se ovan]

1 kommentar:

  1. "Unlike other Robin Hoods, I can speak with an English accent!"

    SvaraRadera