tisdag 9 juni 2009

Man ska inte vara så stursk

Förra veckan när jag var och fikade med ett gäng andra MS:are, kom vi in på detta med hur sjukdomen bröt ut för var och en av oss. Många, inte bara de som var med, får problem med synnerven. Detta är något jag själv inte haft problem med, vilket jag så käckt talade om. Ett par dagar senare, i lördags, märkte jag att jag började se lite konstigt på höger öga, nästan som att jag är under vatten, det liksom simmar framför ögat.

Så ja antar att man aldrig ska vara för stursk, för synden straffar sig. Så nu sitter jag här med ett "simmigt" öga och har lite svårt att fokusera blicken. Däremot går det rätt så bra om jag håller för det andra ögat, då verkar det nästan som att högerögat måste jobba lite för att fokusera och då går det relativt bra. Dessutom är det ju inget som jag påverkas alltför mycket av under dagarna, utan kanske mest när jag är lite trött.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar