onsdag 10 juni 2009

Ännu en lista

Den här listan hittade jag i zannastankeverkstad och snodde den lika skamlöst som jag tog listan häromdagen från en annan medbloggare.

1. Hur gammal är du om fem år?
32

2.Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?
Kollegorna och barnen på jobbet

3. Hur lång är du?
168,5cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
Twilight på DVD, X-Men Origins på bio

5. Vem ringde du senast?
Mamma

6. Vem ringde dig senast?
Telefonförsäljare

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
"Hej :) hoppas att du har en trevlig nationaldag. Du har väl inte glömt att jag kommer till dig vid midsommar? Kram"

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Skicka SMS

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
De var gifta, men min pappa är inte längre i livet

10. När såg du senast din mamma?
På Mors Dag

11. Vilken ögonfärg har du?
Blå-grå melerade

12. När vaknade du i dag?
7.05 (klockan står på 7.15 men den går 10 minuter fel)

13. Vilken är din favoritjulsång?
Santa Claus is Coming to Town

14. Vilken är din favoritplats?
Min lägenhet eller en klippa ute vid kusten

15. Vilken plats föredrar du minst?
Sjukhuset

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Förhoppningsvis här i stan, jobbande på en förskola, kanske med familj och barn

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Sprutmannen - han bodde under min säng och tänkte sticka mig med nålar genom madrassen

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
Skrattade igår på vårt planeringsmöte

19. Hur stor är din säng?
180cm

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Stationär

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan, oftast

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två + två

23. Hur många landskap har du bott i?
Två

24. Vilka städer har du bott i?
Städer...? Har bott i Trollhättan, Brålanda, Dals Rostock, Mellerud, Vänersborg och Trollhättan igen

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota

26. Är du social?
Ja, men inte alltid

27. Vilken är din favoritglass?
Pecan eller chocklad

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Jordgubbar och grädde

29. Tycker du om kinamat?
Älskar

30. Tycker du om kaffe?
Nej

31. Vad dricker du till frukost?
Vatten oftast, men helst juice

32. Sover du på någon särskild sida?
Somnar på höger sida men sover på mage

33. Kan du spela poker?
Nej

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja, oftast men ibland är jag inte på humör

35. Är du en beroendemänniska?
Lite, kanske

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Nej

37. Vill du ha barn?
Någon gång, ja

38. Kan du några andra språk än svenska?
Engelska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Nej, men jumbolans med min mamma

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Havet

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Kläder och skor

42. Äger du dyrbara smycken?
Dyrbara vet jag inte, men har ett pärlhalsband jag fått av min mormor

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Kollar nästan aldrig på TV

44. Kan du rulla med tungan?
Ja, men det är svårt

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Min lillebror är hysteriskt rolig, en riktig historieberättare

46. Sover du med gosedjur?
Ja, men det är inte mitt, det är kattens "snuttefilt"

47. Vad har du för ringsignal?
En som redan fanns i mobilen

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Ja, en jättesöt blå klänning, ett par koftor och en liten mössa

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
Musunderlägget (födelsedagspresent från syrran och svågern)

50. Flirtar du mycket?
En del, det beror lite på situationen

51. Kan du byta olja på bilen?
Nej, men jag har ingen bil

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej, har inget körkort

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Jag läser mest om böcker, men senaste jag läste ny was nog... Fearless Fourteen av Janet Evanovich

54. Läser du dagstidningen?
Jag läser insändarna och serierna, bläddrar genom resten

55. Prenumerera du på någon veckotidning?
Nej

56. Dansar du i bilen?
Nej

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Lyssnar sällan på radio, annat än på jobbet, så antagligen Lugna Favoriter

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
En påminnelse till mig själv, ett ord "Nominations"

59. När var du i kyrkan senast?
För två (?) år sedan när Therese och Christian gifte sig

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Sven Torstensson, mattelärare och Robert Andersson, SO-lärare

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
Har aldrig campat i tält

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Allting man gör för andra är speciellt, just idag frågade Anna mig hur jag mådde och vi pratade en stund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar