måndag 28 december 2009

Dagens fynd

Min syster kom och hämtade mig idag vid tolv-tiden och vi begav oss glada i hågen mot Överby Köpcentrum och mellandagsrean för att göra oss av med lite pengar. Pengar spenderades om än inte i sådana mängder som jag kanske förväntat mig. Tyvärr så hittade jag väldigt lite som jag faktiskt gillade och tyckte var något att ha - och någon kappa blev det inte. Jag hade nästan gett upp hoppet när vi gick in i en butik och hittade en svart skönhet.

Yllekappan gick på ungefär 800 kronor (rea-pris) och det var den verkligen värd, sitter som en smäck och är inte öppen i halsen - vilket var min systers anledning till att jag inte skulle köpa den första kappan jag tittade på. Det hanns även med inköp av ett par kängor som jag blev helt kär i när vi var inne i skobutiken och jag var bara tvungen att ha dem. Tvåhundra kronor kronor gick de på och precis som kappan så var de värda vartenda öre.

Som alltid när kameran kommer fram så ska ju vissa individer i detta hushåll vara med på kort. Detta är antagligen den värsta linslus ni någonsin kommer se - och kängorna blev godkända! Nu kan jag knappt bärga mig tills det blir nyårsafton och jag får klä upp mig i min nya kappa och mina tjusiga kängor. Det blir ingen utgång på stan i år, men jag ska till mamma på nyårsmiddag med henne, syrran och svågern och ska vara fin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar