lördag 5 december 2009

Packad och klar

Gårdagen var precis så skoj som jag hade trott den skulle vara. Tyvärr fick jag bryta rätt tidigt för jag mådde verkligen inget bra och hade mått halvdåligt hela torsdagen och fredagen. Med lite sprit i kroppen blev saken inte bättre och till sist mådde jag så illa att jag var tvungen att åka hem, bara för att inse att sista bussen redan gått. Det var inte annat att göra än att ringa en mycket sur bror så att han kunde komma och hämta mig.

Rent tekniskt sett så bor jag inte så där jättelångt från centrum, men jag var alldeles för dragen för att kunna gå hem. Så där satt jag och väntade i tjugo minuter medan jag blev iskall om rumpan, men var alldeles för varm och mysig i kroppen för att märka av det. Kom hem så småningom och pratade en stund med en kompis på MSN innan jag föll i säng, slocknade som ett litet ljus och sov gott i tio timmar.

Idag är jag tacksam att jag aldrig får baksmälla för det hade verkligen varit extra tyngd på bördan. Jag som brukade tåla rätt mycket sprit verkar nu ha blivit en flugviktare (även om jag misstänker att bålen hade något att göra med hur full jag var). Det är i alla fall skönt att veta att även om jag blir full som en kastrull så har jag än till denna dag inte drabbats av vare sig minnesluckor eller baksmällor .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar