tisdag 15 december 2009

Var så snäll och håll käften

Ibland kan det vara bra att klaga lite men vissa tar det verkligen för långt och när man rör sig i samma "kretsar" som jag så lär man sig snart att det folk klagar på mest är sina läkare, det alltid lika populära läkarföraktet håller i sig. Jag börjar bli förbannat trött på det, börjar reta mig något enormt på folk som drar igång med krokodiltårarna bara för att deras läkare inte genast krälar vid deras fötter med tyck-synd-om-plattityder.

Hellre har jag en läkare som är ärlig och som säger rakt på sak att det jag går och oroar mig för är något jag faktiskt har befogat att oroa mig för, eller också att jag målar fan på väggen i onödan. Jag säger inte att jag är bättre än någon annan - eller så kanske det är det jag menar - men om man bortser från mitt gnällande emellanåt så tror jag att jag är lite mer rak på sak, lite mer jävlar anamma, och lite mindre patetiskt gnällande om ALLT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar