onsdag 2 december 2009

Munvärk

Jag har ont i munnen igen, längst där in i "skarven" mellan över och underkäken på höger sida. Det kommer och går, ibland låser sig hela käken och andra gånger är det mest bara en obehaglig, tryckande känsla i käken. Om jag känner efter med fingret så har jag något som känns som en mycket tunn sena som går uppifrån och ner där längst bak (vilket jag inte har på vänster sida) och när jag blir så där öm så trycker på den.

Länge trodde jag att det var visdomstanden jag hade ont i, sedan att det var tandköttet som var problemet, möjligen på grund av att det kan vara svårt att nå allra längst bak med tandborsten och in i alla skrymslen som det blir nu när jag fått en ny tand där inne. Nu vet jag inte vad jag tror, har nämligen slut på teorier. Tyvärr har jag inte slut på smärtan som kommer och går men blir det riktigt illa får jag väl till tandläkaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar