lördag 5 december 2009

Skogshuggare och änglar

Min bror har varit här i några timmar (åkte precis) och vi har ätit middag och sett en film - och skämtat som vanligt Idag var allting "Grrreat!" med skotsk dialekt och sedan rullade det bara på med dialekten. Jag kollade igenom korten brorsan har på sin mobil ("Har du redan kollat igenom 400 kort?") och sedan bestämde sig brorsan för att smygfota mig - endast förstört av att jag nästan blev bländad av blixten.

Sedan tittar han på kortet och säger, fortfarande med skotsk dialekt; "You have the arms of a lumberjack, but the face of an angel" och vi bröt ihop totalt och bara gapskrattade. Jag förstår så klart om ingen annan tycker detta är särskilt lustigt och det var antagligen ett sånt där tillfälle när man måste ha varit där för att fatta, men jag tyckte det var jättekul. Dessutom är ju den här bloggen delvis till för att jag ska minnas...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar