fredag 18 december 2009

Kul start på julledigheten

Efter att ha klarat mig relativt bra under hela hösten, med bara några dagars sporadisk sjukfrånvaro här och där, har jag nu åkt på världens förkylning. Näsan rinner, halsen gör ont, huvudet och nacken värker och spänner och öronen känns som att de är fyllda med bomull så att allt djup verkar dämpat. Jag har ont lite varstans i kroppen och så fort jag hostar det minsta lilla så känns det som att lungorna ska knäcka revbenen.

Som ni kanske förstår är detta inte alls särskilt trevligt och definitivt värre än vad jag trodde igår kväll. Har ju varit lite småförkyld i flera veckor nu men så igår blev det värre, jag var illamående och yr och mådde hemskt - ja, jag trodde att jag mådde hemskt. Men det är ingenting mot hur jag mår idag när minsta rörelse är en ansträngning. Fast såpass plikttrogen är jag ändå att jag sätter mig här och meddelar världen mitt tillstånd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar