lördag 26 december 2009

Stannar inne för bara maten

Min mamma brukar alltid säga sådana här dagar, att det är bättre att stanna inne för bara maten än att gå ut och ingen få. Så idag håller jag mig inne i värmen där det finns mat och mysiga filtar att kura in sig i medan man ser en film. Imorgon kanske jag ger mig ut på en promenad om snön packat sig lite så att man kan gå och inte bara slirar runt i lössnön. På måndag ska jag dessutom ut och springa i affärer med syrran på rean.

Jag har bara två saker på min lista som jag verkligen behöver och det är en ny stol och en kappa. Men eftersom jag känner mig själv så lär det ju bli betydligt mer inköpt än en skrivbordsstol och en kappa. Jag hade ju även tänkt titta lite på skor, ett par snygga kängor eller stövlar med en liten klack. Blev så sugen när jag såg syrrans mormors-kängor. Men som sagt, det blir på måndag och nu tänker jag fortsätta göra ingenting alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar