fredag 4 december 2009

Ut på galej

Ikväll ska jag till Swania och lyssna på Scotts och dricka drinkar i baren - och innan ni säger något, nej, det är inte min stil. Ärligt talat vet jag inte vad min stil är längre men jag misstänker den har att göra med pyjamasbyxor och halvdåliga komediserier på TV. Men ikväll ska det alltså bli dansbandsmusik, live, på ett jäkla hotell - och prognosen är skitkul! Det här är så klart en jobbfunktion, för jag har ju nämligen inga vänner.

Det där ska kanske tas med en nypa salt, för jag har vänner. En gång i tiden hade jag många vänner, bekanta och folk som man kysste bara för att man var ung och full och ute på stan. Men sedan hände det grejer, tjugoårsåldern hände, livet hände, MS hände, vänner som flyttade hände, och plötsligt inser jag att jag har tre vänner som jag inte antingen jobbar med eller är släkt med - två av dem bor i Göteborg och vi ses sällan.

Men som sagt, jag har ju folk från jobbet som jag umgås med privat och vi partajar och har kul. Dessutom ska jag ju få besök nästa helg av en av vännerna som numera bor nere i Göteborg. Det ska bli middag och biljard och byte av julklappar, men det är nästa helg alltså. Denna helgen är också fullbokad, med utekväll idag, middag och film med brorsan imorgon och en härlig långpromenad med både bror och syster på söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar