lördag 26 december 2009

Hunger och tunnlar

Igår åt jag inte så mycket eftersom jag mått dåligt natten innan och fortfarande kände mig halvdålig under dagen. Men idag får jag igen för att jag inte gjorde mer än tuggade i mig ett par smörgåsar för idag kurrar det i magen som om ett vilddjur bor där inne. Jag tycker nog det är bäst att mata vilddjuret innan han bestämmer sig för att attackera mig i bästa Alien-stil, ta struptag på mig och kräva mat medan han skakar mig.

I andra nyheter kan jag meddela att jag nu tagit fram katternas tunnel klädd i prasslande tyg, och särskilt den ena katten har fallit för tunneln. Nu råkar han ju vara den störste av de två och det går inte alltid så bra att kasta sig genom tunneln från en ända till den andra utan att sakta ner på vägen och liksom klämma sig fram den sista biten. Men han fortsätter glatt att slänga sig in i tunneln och när han blir trött somnar han i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar