onsdag 2 december 2009

Utvecklingssamtal i kvadrat

Idag har jag suttit med chefen i två och en halv timma på utvecklingssamtal och pratat om det gångna året. Det var riktigt intressant och det är alltid givande att få sätta ord på sina tankar, även om det kan gå lite trögt ibland. Men eftersom jag hade det på förmiddagen så var jag ändå relativt klar i huvudet och tappade inte tråden.

Men bara för att det samtalet nu är avklarat betyder det inte av utvecklingssamtalen är över för min del, för nu ska jag ju ha samtal med föräldrarna till alla mina ansvarsbarn. Det första hade jag igår och det gick jättebra, pappan är så nöjd och hade även en del intressanta tankar och inlägg vilket bara gjorde saken ännu roligare.

Imorgon är det dags för det andra inplanerade samtalet, denna gång med en förälder som mina kollegor och jag hade en tuff tid med för ett tag sedan. Men nu känns det mycket bättre så jag hoppas på ett bra samtal även där. Nästa vecka har jag tre samtal inplanerade och veckan efter det har jag två, och sedan är jag klar med höstens samtal.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar