måndag 7 november 2011

Fatigue=smärta?

Idag upptäckte jag ytterligare ett symptom som jag tror kan vara MS-relaterat. Jag säger upptäckte eftersom jag så här i efterhand kan säga att jag vetat om det i flera år, jag har bara aldrig tänkt på det. Det handlar om smärta i relation till trötthet, när min fatigue blir riktigt svår får jag extremt ont i kroppen, särskilt i benen och ryggen. Det spelar ingen roll hur mycket jag stått eller suttit, hur mycket jag gått eller cyklat eller suttit på golvet. När jag blir trött får jag bara ont. Fast jag vet så klart inte att det har med min MS att göra. Jag behöver nog ett expertutlåtande från någon som kanske upplevt samma sak.

1 kommentar:

  1. Min trötthet har minska sedan jag uteslöt gluten ur min kost för drygt tre månader sen :-)

    SvaraRadera