onsdag 23 november 2011

Helgens planer

Nu när onsdagen nästan är avklarad och halva arbetsveckan ligger bakom mig kan jag på allvar börja längta till helgen utan att den känns alltför avlägsen. På fredag har jag fått ändrat min arbetstid till tre istället för fyra vilket passade mig alldeles utmärkt då jag ska med tåget till Göteborg på kvällen och om jag slutar klockan tre så hinner jag hem för att vila en liten stund innan jag måste åka. Väskan måste jag packa redan imorgon torsdag så att den är klar och jag bara kan sticka iväg på fredags kvällen.

Det blir fest hemma hos kompisen, ett sånt där sista-minuten-beslut efter att jag ringt och sagt att jag tänkt komma ner med hennes julklapp så att hon får den innan julafton. På ett eller annat vänster har hon lyckats samla ihop ett gäng med folk som ska parta med oss med kort varsel. På lördag bär det av till Liseberg vilket jag ser fram emot, det är ju julmarknad där nu och jag har inte varit på Liseberg under juletid sedan jag var liten så det ska bli extra roligt hoppas jag.

På söndag åker jag hem igen men först är det meningen att jag ska träffa min bror för en fika. Har inte sett honom på några veckor nu så det ska bli skoj att snacka lite skit med honom för vi lär inte ses igen förrän till jul. Jag har alltså en hel del att se fram emot den här helgen precis som jag haft varenda helg hela den här månaden. Det har varit jätteroligt men det känns ändå skönt att december månad i kalendern är helt tom förutom julfesten med jobbet som ska hållas kvällen innan lucia.

1 kommentar:

  1. Det låter som om du har en trevlig helg att se fram emot. I morgon är det fredag!

    SvaraRadera