måndag 21 november 2011

Sugen på semester

I kontrast till gårdagens jubel över att den första snön förhoppningsvis snart ska falla så vill jag idag skriva om solsemester, vita sandstränder och knallblått hav, att äta på restaurang varje kväll efter en lång dag av att baka sig i solen. Jag behöver inte nödvändigtvis åka under vintern, jag kan lika gott vänta ett par månader tills våren kommer, men jag vill verkligen komma bort i ett par veckor och bli servad istället för att vara den som servar. Att vänta till sommaren vet jag fan inte om jag vill, kan eller orkar.

3 kommentarer:

  1. För exakt en månad sen befann jag mig på Teneriffa en vecka. Det är tredje året i rad jag varit på solsemester på senhösten. Så vill jag ha det varje år. Gärna två veckor istället för en :-)

    SvaraRadera
  2. Hej
    Kom och hälsa på mig i Bangalore.
    Kombinera sol och slapp med äventyr.
    Du ska givetvis bo hos mig!!
    Hälsn Mariam

    SvaraRadera
  3. Tack för det superfina erbjudandet, Mariam. Just nu försöker jag övertala min syster om att det ligger i hennes bästa intresse att våga sig på ett flygplan och åka på semester med mig. De försöker ju få barn så jag hotar med att det här är sista chansen :p

    SvaraRadera