fredag 11 november 2011

Magsjuka, vetekuddar och dålig humor

Idag har varit en helt ointressant dag och även om listan på saker jag skulle vilja skriva ett inlägg om är både lång och varierad så är idag inte dagen då jag kommer skriva något långt. Igår kväll drabbades jag av en släng magsjuka som tvingade mig att mer eller mindre bo i badrummet i flera timmar men jag tänker inte äckla er med detaljerna. Jag kan däremot tillägga att jag inte mådde något bättre idag och fram på eftermiddagen hade jag mensvärk och mådde ännu eländigare så det fick bli en lång tupplur med min underbara vetekudde på magen.

Det är faktiskt rent otroligt hur bra den där vetekudden är till en mängd saker; magsmärtor, muskelvärk, nackont och kalla fötter. Däremot fungerar den inte när fötter och händer isar på grund av felsignaler i nervsystemet orsakade av min MS, de känns visserligen kalla men mer som att jag förfrusit en kroppsdel än att jag bara fryser. Nu har jag visserligen aldrig förfrusit något alls så jag kan ju inte vara helt säker på hur det känns men isande fötter och händer känns som kalla klumpar med små och supervarma eldslågor i fingrar och tår. 

Som avslutning på dagens totalt meningslösa inlägg vill jag dela med mig av bilden här bredvid och en översättning; "Om DU inte pratar med din KATT om kattmynta, vem kommer göra det?" Jag svär på att jag höll på att spruta apelsinjuice ur näsan när jag läste det här. Antingen betyder det att min humor är så avancerad att jag förstår alla de små antydningarna och bakomliggande skämten... eller så betyder det att jag har världens värsta sinne för humor. Eftersom jag uppskattar de väldigt populära Dassböckerna gissar jag på det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar