söndag 13 maj 2012

Äntligen helg

När ni läser rubriken kanske ni tänker att helgen snart är över, att den startade någon gång på fredag eftermiddag och så är väl tekniskt sett fallet även för mig. Men jag är sådan att jag tror benhårt på att helg är något som inträffar när man inte har något annat att göra och bara har sig själv att rå om och så var ju inte riktigt fallet för min del den här helgen med både en kompis som hälsade på och ett biobesök.

Vännen kom redan i fredags eftermiddag, faktum är att hon stod och väntade på mig utanför porten när jag kom hem. Sedan blev det en slapp fredagskväll och även lördag även om vi var ute och gick i nästan en timma efter frukost. På kvällen skulle hon på möhippa och jag blev bjuden på bio av min syster tillsammans med svågern och mamma. Vi såg den nya filmen med Johnny Depp och det var riktigt bra.

På vägen hem på kvällen hämtade vi upp kompisen i stan och vi lyckades hålla oss vakna i ytterligare några timmar innan vi rasade i säng. Idag när söndagsmorgonen knackade på tog vi det rätt så lugnt, åt frukost och tassade omkring här hemma. Sedan var det dags för en liten utflykt med svågern och syrran, vi införskaffade milkshakes på Max och satte oss nere vid kanalen och tittade på fåglarna som guppade i vattnet.


Efter det vinkade vi av kompisen vid tåget och sedan hem, min inbjudan att stanna på fika avböjdes eftersom syrran hade en massa tvätt hemma och de gick. När jag stängt och låst dörren efter dem infann sig då äntligen helgen och även om det inte är alltför många timmar kvar på dagen så tänker i alla fall jag njuta av tiden som är kvar. Imorgon ska man ju tillbaka till dårhuset för ännu en arbetsvecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar