måndag 21 maj 2012

Färgpress

Det har varit underbart varmt och soligt hela dagen så på jobbet blev det så klart uppkavlade jeans och ett linne. När jag på eftermiddagen bytte plåster på mina brännblåsor hade jag två vita fingrar medan övriga hade blivit ett par nyanser mörkare. Ett av barnen påpekade dock att mina ben är väldigt vita och hans är ju faktiskt bruna, vilket jag personligen tycker är högst orättvist.

Samma barn sa även att eftersom han är brun så blir han inte solbränd men det kan jag bli, så kanske tycker han att det är orättvist. Jag kom hem nöjd med att äntligen ha fått lite färg så jag bestämde mig för att försöka göra mig själv yttelrigare ett par nyanser mörkare och satte mig med musik i öronen och en bok i knät och pressade ett par timmar på min balkon. Färg fick jag även om den råkar vara röd.

Tills imorgon kommer jag nog vara en trevlig rödbrun nyans och då är det ju bara att fortsätta tills man uppnått rätt kulör, vilken brukar hålla i sig ett par dagar innan den snabbt bleknar igen. Ännu en sådan där orättvisa att vissa får vara olika nyanser av brunt hela året medan jag själv går från likblek, till knallröd, till grisrosa-brun, till smått brun, till beige (som en av mina kollegor sa att hon blev).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar