fredag 18 maj 2012

Tigerrandig

Att baka tigerkaka är något jag undvikit sedan en kolossal katastrof för ett antal år sedan då kakan blev geggigt brun istället för randig, men jag fick lite nytt mod förra helgen då jag bakade en tigerkaka och den faktiskt såg riktigt bra ut. För att inte tala om att den även var himmelskt god. Så idag gav jag mig på detta konststycke än en gång och tack och lov blev det än en gång en randig kaka.

Ett par dussin kolakakor har jag också hunnit med att baka inför familjemiddagen imorgon. Min syster ringde nämligen för ett par timmar sedan och berättade att den kaka hon skulle ha bakat hade misslyckats totalt på ett märkligt sätt som inte kan förklarars med normala kökslagar. Så istället för ett bakverk fick jag alltså ge mig på två men det gör inte så mycket, jag älskar att baka även om det sällan händer.

Jag är verkligen inte någon bullmamma som alltid har frysen full av kakor och kanelbullar vilket antagligen är varför jag nästan aldrig ger mig på att baka, jag har varken plats i frysen eller ork i magen - och nu när jag dessutom försöker ge mig på viktminskning är sockerkakor det sista jag borde äta. Å andra sidan tackar jag inte nej om det bjuds på fika. Jag ska gå ner i vikt, inte banta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar