lördag 5 maj 2012

Vill man vara fin...

... får man lida pin. Idag var jag och fikade med min syster och svåger och hade för tillfället dragit på mig mina underbara stövlar som jag sällan får en chans att använda. Det är inte så praktiskt att ha högklackat på jobbet trots allt. Medan vi satt och mumsade i oss jordnötskakor och annat smått och gott, bestämde sig tydligen mina fötter för att de inte längre tyckte om stövlarna och när jag reste mig högg det till i fötterna.

Promenaden tillbaka till bilen var inte så plågsam men när jag blev avsläppt här hemma och skulle gå de sista femtio metrarna till min dörr så hade jag god lust att dra av mig stövlarna och tassa den sista biten barfota. Det var väldigt skönt att få ta av sig skorna när jag kom innanför dörren och än en gång imponeras jag av de kvinnor som svassar runt  högklackat dagarna i ända utan att märka av minsta obehag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar