söndag 13 maj 2012

Förskoleblogg

I fredags hade vi planeringsdag och förmiddagen bjöd bland annat på en föreläsning angående förskolans hemsida. Hon som höll i föreläsningen berättade att flera förskolor gått över till att blogga om sin vardag istället för att lägga upp bilder på hemsidan och jag måste erkänna att jag blev väldigt sugen på att dra igång en blogg för min egen avdelning så att vi kan slippa allt krångel med hemsidan.

Dessutom går det ju så mycket snabbare och lättare att använda till exempel Blogger när man ska posta inlägg och lägga upp bilder. Att skaffa en Facebook-sida eller Twitter är verkligen det sista jag skulle vilja göra även om jag hört talas om förskolor som har det också. Men en blogg känns ändå helt rätt och det skulle faktiskt vara riktigt roligt att kunna blogga om hur vi har det på dagarna.

Tyvärr glömde jag nämna denna briljanta idé för mina kollegor efter föreläsningen men jag ska lobba lite för den och hoppas att de är med på noterna. Kanske ska man nämna det för chefen också men han ska nog inte vara alltför svårövertalad om vi i arbetslaget bara är överens. Nu är jag faktiskt riktigt entusiastisk och skulle helst vilja dra igång redan nu men jag får väl öva självbehärskning istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar