onsdag 9 maj 2012

Snart ny bromsmedicin

Idag har jag pratat med min läkare och utifrån resultaten av min senaste magnetröntge som gjordes i slutet av mars, kommer jag nu att få ny bromsmedicin. Istället för att sticka mig själv varannan dag kommer jag istället få två infusioner på sjukhus med två veckors mellanrum och sedan inget mer på flera långa underbara månader innan jag ska göra en ny magnetröntgen.

Förhoppningen från min läkares sida och så klart också min egen, är att denna medicin kommer ha effekt på vissa av mina symptom såsom min fatigue. Eftersom det snart är dags för semester och liknande kommer jag antagligen inte få påbörja denna nya medicinering förrän efter sommaren men trots det känns allting så mycket lättare just nu. Att bli medicinfri känns som ett mirakel.

Eftersom jag på eget begåv slutat ta min senaste trötthetsmedicin och sa till läkaren att jag helst slipper fortsätta med denna, eller för den delen påbörja med en ny medicin, så är det enda jag tar just nu mina injektioner. Läkaren sa att det kanske inte kommer behövas trötthetsmedicin när jag väl påbörjat den nya bromsmedicinen eftersom den kan förbättra existerande symptom.

Efter fyra och ett halvt år med injektioner är det alltså snart slut på eländet, efter tre och ett halvt år med fem olika mediciner mot min fatigue kan kan snart vara fri från detta pillerknaprande. Det känns verkligen helt fantastiskt, snart kommer jag vara fri, fril, fri! Ni, kära läsare, som år efter år tagit era mediciner kan tänka er hur absolut själaglad man blir när man vet att det snart är över.

4 kommentarer:

  1. Låter så skööönt! Lycka till med nya medicinen!

    SvaraRadera
  2. åh vad glad jag blir för din skull.. :)

    SvaraRadera
  3. Åh, så skönt att du kommer att slippa ta sprutor! Önskar att det vore så för mig med...

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det låter! Jag äter inte heller några piggelinpiller nu och nu blir det Tysabra för mig iaf ett test om jag tål dom.
    Kram

    SvaraRadera