tisdag 24 november 2009

Arbetsmyra

Idag jobbade jag från tio till halv fem, eller skulle i alla fall ha gjort det. Fram på eftermiddagen satte jag mig för att göra iordningen mina ansvarsbarns portfoliopärmar där vi dokumenterar deras utveckling. Någon gång runt halv fyra inser jag att jag inte haft någon rast och sedan satt jag kvar och jobbade tills klockan var fem. Så det blev en rätt så lång dag idag, men resten av veckan tänker jag ta det lugnt och gå hem när jag ska.

Man känner sig lite mesig som inte orkar mer, men jag vill inte upprepa förra veckans krasch och tänker ta hand om mig nu fram till jul. Då ska jag ha två veckor ledigt hade jag tänkt och bara njuta av livet. Just nu tänker jag kolla en film, utsträckt på soffan i hopp om att min värkande rygg ska sluta göra så förbannat ont. För det gör ont att vara arbetsmyra, särskilt när man sitter och klipper och klistrar och skriver i flera timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar